ל"ג בעומר תשפ"ג: כל המידע הדרוש לעולים מירונה

    נתי קאליש No Comments on ל"ג בעומר תשפ"ג: כל המידע הדרוש לעולים מירונה

    בעוד פחות מיומיים תחל ההילולא הגדולה במירון, והשנה עם מתווה חדש ומרענן. קיבצנו עבורכם את כל המידע הדרוש לעולים מירונה | ההדלקות, הסדרי התחבורה, והמתחמים השונים

    צילום: יהודה פרקוביץ
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל המידע הדרוש לעולים להילולת הרשב"י במירון:

    מעמדי ההדלקות:

    30 מעמדי הדלקה לכבוד רשב"י ייערכו השנה במהלך יום ההילולא בל"ג בעומר, רובם במתחם ההילולא המורחב שהוקם השנה לראשונה, על מנת לאפשר את קיום האירועים בשמחה ובבטחה.

    כמידי שנה, הילולת הרשב"י במירון תיפתח בהדלקה המסורתית של האדמו"ר מבאיאן, היחיד שמדליק על גג הציון בהתאם להוראת ועדת החקירה הממלכתית, בשעה 20:30 בליל ל"ג בעומר.

    מיד לאחר ההדלקה המרכזית, ידליקו בתוך תחומי המושב מירון האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא והמקובל רבי בניהו שמואלי.

    הראשון לחנוך את מתחם ההילולא המורחב, בהדלקה המונית, הוא רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, שיקיים את המעמד בשעה 21:30.

    בשעה 23:00 –  קהילת חוט של חסד בראשות הגאון הצדיק רבי שלום ארוש ידליקו במתחם ההילולא המורחב. אדמו"ר מקרלין והאדמו"ר מזוויעהל יקיימו מעמדים נפרדים במתחם בני עקיבא לאנשי החסידויות.

    בשעה 23:30 – ההדלקה של ישיבת אורייתא במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 02:00 – ההדלקה של המשפיע רבי אלימלך בידרמן במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 02:30 – ההדלקה של הרב שמואל אליהו במתחם בני עקיבא וההדלקה של קהילת ברסלב – הרב שטרן, במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 05:30 – קהילת ברסלב – הרב גרבוז במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 07:00 – ההדלקה של נדבורנא ב"ב במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 11:30 – ההדלקה של סאטמר ב"ב במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 12:00 – ההדלקה של האדמו"ר מלעלוב במתחם בני עקיבא.

    בשעה 13:00 – ההדלקה של האדמו"ר מלויצק במתחם בני עקיבא.

    בשעה 13:30 – ההדלקה של קהילת ברסלב צפת – הרב קעניג במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 14:00 – ההדלקה של האדמו"ר מדז'קוב-ויז'ניץ במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 14:15 – ההדלקה של קהילת מתמידים במתחם בני עקיבא.

    בשעה 15:45 – ההדלקה של קהל יטב לב סאטמאר ב"ב במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 16:15 – ההדלקה של האדמו"ר ממשכנות הרועים במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 17:00 – ההדלקה של האדמו"ר ממודז'יץ במתחם בני עקיבא.

    בשעה 17:30 – ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק במתחם ההילולא המורחב. ההדלקה של האדמו"ר מסלאנים במתחם בני עקיבא.

    בשעה 18:30 – ההדלקה של קהילת תולדות אהרן במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 19:00 – ההדלקה של קהילת סלונים במתחם ההילולא המורחב.

    בשעה 19:30 – ההדלקה של האדמו"ר מרחמסטריווקא במתחם ההילולא המורחב. קהילת פינסק קרלין תדליק במתחם בני עקיבא.

    בשעה 20:15 – ההדלקה של חסידות צאנז במתחם בני עקיבא.

    התחבורה להילולא:

    הכרטיסים לתחבורה הציבורית נמכרו. על כל אחד להגיע לפי השעות המופיעות על הכרטיס. ולצאת לאחר 5 שעות.

    נסיעות חזור יתאפשרו לראשונה גם מתחנת הרכבת בכרמיאל. החוזרים ממירון יוכלו ליהנות משירות רכבת חינם במידה ורכשו כרטיס הגעה למירון בתחבורה הציבורית.

    במקרה של אירוע חירום חלילה תשמש הרכבת ככלי התחבורה המרכזי לפינוי ההמונים ממירון למעט הנמצאים בחניון פרוד והחוזרים ליעדים קרובים כמו צפת וטבריה.

    על פי המתווה שסוכם, הבאים באוטובוסים של התחבורה הציבורית מכל רחבי הארץ יסעו ישירות למירון ובהגיעם למירון ירדו בטרמינל מספר שלוש שבכניסה ליישוב מירון ובסמוך למתחם ההילולא המורחב.

    הבאים בהסעות המאורגנות ירדו בחניון כחל, והבאים ברכבים פרטיים ירדו בחניון אליפלט, משם ימשיכו בשאטלים מרווחים לטרמינל מספר 4 הצמוד לכניסות הרגליות למירון.

    בדרך חזור יחכו שאטלים בחניונים שממול ההר עבור המתפללים והחוגגים, אותם הם יורידו בחניוני היציאה לרחבי הארץ. טרמינל מספר 1 עבור הנוסעים בתחבורה ציבורית, טרמינל 1א לחניון אליפלט עבור הנוסעים ברכבים פרטיים, טרמינל מספר 2 עבור הנוסעים לצפת, חצור ומרום גליל, טרמינל מספר 5 עבור הנוסעים בהסעה פרטית לחניון כחל.

    בנוסף, יתקיים שרות עירוני משלים בל"ג בעומר בבית שמש:

    בליל ל"ג בעומר, אור לי"ח אייר, (בין ה8.5.23 ל9.5.23) תופעלנה 4 רכבות ייעודיות מתחנת כרמיאל לתחנת סבידור מרכז ולתחנת בית שמש, לטובת החוזרים ממירון החל מהשעה 2:45 בלילה. הנסיעה תתאפשר בהצגת כרטיס תח"צ. שרות עירוני משלים מתחנת הרכבת בבית שמש יופעל בקווים 4,5,15,17 החל מהשעה 5 בבוקר.

    בנוסף, במהלך הלילה יופעל שרות עירוני משלים בקווים 15,16,21 החל מחצות ולאורך כל הלילה אל מוקד היציאה המרכזי למירון ברחוב אליהו הנביא פינת נהר הירקון, ולרווחת החוזרים ממירון בשעות הלילה בקו 987.

    כמו״כ יופעלו בנוסף שתי נסיעות מיוחדות מרכבת בית שמש בקו 138 לביתר עילית בשעות 5:10 ,5:55.

    במטה הנהלת ההילולא הפיקו סרטון הסבר קצר להקל על הנוסעים:

    video
    play-sharp-fill

    היערכות המשטרה להילולא:

    משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת הילולת הרשב"י, שתתקיים בל"ג בעומר החל בימים שני-שלישי, 8/5-9/5, יז'-יח' באייר תשפ"ג.

    במטרה להבטיח את שלום הציבור ולשמור על הסדר הציבורי, יפעלו בכל תחומי ההר, הציון וההילולא, אלפי סדרנים מקרב הציבור החרדי. על הציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות הסדרנים.

    הציבור נדרש להתחשב ולגלות אחריות וערבות הדדית, על מנת לאפשר לכלל ישראל להגיע לאתר מירון להתפלל ולחגוג באופן שלא יעכב את כניסת הבאים בשעות שלאחר מכן.

    על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה, משטרת ישראל תפעיל מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח ואופנועים. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם היישוב וההילולא במירון, ודרכי הגישה אליהם.

    מטרת היערכות המשטרה היא לסייע לסדרנים בהתאם לצרכים ולאפשר את קיום ההילולה באופן בטוח.

    לאורך כל יום ההילולא משטרת ישראל וזק"א יפעילו עמדות לאיתור ילדים/בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד, המוקדים ממוקמים במרכז מעלה ההר מירון במתחם זק״א ובמרכז הציר הראשי של מתחם הילולה המרחב (89).

    בעמדה יחולקו צמידים שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד. מומלץ לעבור בעמדה ולהצטייד בצמיד.

    בנוסף בכל מקרה שבו ילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

    המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ובאמצעי התקשורת.

    מספרי טלפונים שחשוב לדעת:
    ניתן להתעדכן כל העת במוקדי המידע הרשמיים להילולת הרשב"י במירון: אתר ההילולא. קו המידע הרשמי להילולת הרשב״י הוא 03-5661111 או 4502*

    1220– איתור אבודים בשטח המתחם.

    מרכז מידע לתחבורה ציבורית 8787*.

    הקו הטלפוני עם מענה אנושי לכל השאלות

    משרד ירושלים ומסורת ישראל ופרויקטור ההילולא הודיעו על השקת קו טלפוני מיוחד, בו יוכלו לקבל מענה אנושי על כל השאלות הרלוונטיות לקראת ל"ג בעומר.

    כחלק מהמלצות וועדת החקירה הממלכתית, עלה הצורך לקדם את ההסברה לציבור על כללי הזהירות וההנחיות בנוגע לקיום ההילולא בבטחה, ובפעילותם של השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש, שמו השנה דגש מיוחד על מנת להנגיש את המידע לכלל הציבור.

    כך, מלבד הפרסום הנרחב בכלי התקשורת, גם הפיקו עלון מיוחד, אותו הפיצו בדיוור ישיר בכל הריכוזים החרדיים, על מנת לוודאות כי כל הציבור נחשף להנחיות, ויידע להקפיד עליהם, כמו בנוגע לזמן השהייה במירון, דרכי ההגעה בתחבורה הציבורית, ופיזור האירועים גם למתחם ההילולא המורחב.

    כחלק מהפעילות, הוחלט להשיק קו טלפוני מיוחד שמספרו *4502, בו יתנו נציגים שהוכשרו במיוחד להכרת כל פרטי המתווה, מענה אנושי לכל שאלה אפשרית.

    המוקד במספר *4502 יפעל השבוע, עד ליום שישי, בין השעות 09:00 בבוקר עד 21:00 בערב, וביום שישי, מהשעה 09:00 בבוקר עד 14:00 בצהריים.

    שבוע הבא, השבוע של ל"ג בעומר, המוקד ייפתח בצאת השבת בשעה 22:00, ויפעל רצוף, 24 שעות ביממה, עד ליום שלישי, מוצאי ל"ג בעומר, בשעה 24:00 בחצות.

    כך, מוסיפים לפעול במשרד ירושלים ומסורת ישראל ופרויקטור ההילולא במירון, על מנת לוודאות שכל אחד ואחד יכול לשהות במירון ביום ההילולא, בשמחה ובבטחה.

    הסדרי תנועה באזור מירון

    כחלק מההיערכות הגדולה, יתקיימו הסדרי תנועה חדשים בתחומי היישוב ובאזורים הסמוכים, החל מיום חמישי ט' אייר (4.5.23) בשעה 07:00 בבוקר.

    הכניסה והיציאה לישוב מירון תתבצע מהשער הצפוני הצהוב. שער בזק, ממנו מתבצעת הכניסה כעת, ייסגר לכניסה ויציאה.

    הכניסה למושב מירון תתאפשר לבעלי אישורים החתומים על ידי ממ"ר כנרת בלבד, ואישורי מדבקות של ישיבת בני עקיבא. תוקף האישורים יפוג ביום שני בשעה 07:00 בבוקר, למעט אישורים חריגים.

    בנוסף, כניסה ועליית רכבים פרטיים ואוטובוסים להר מירון, לא תתאפשר. החנייה תתאפשר בחניון המעגל והורדת נוסעים תתאפשר בנוסף בטרמינל הורדת נוסעים סמוך לשער בזק.

    יודגש כי לא תתאפשר חנייה על ציר 89 וציר 866. רכב החונה בצידי הכביש ייגרר על חשבון בעלי הרכב, אל חניון ספסופה.

    לתשומת לב אורחי הצימרים ודירות האירוח: הכניסה ליישוב תתאפשר על פי רשימות מוקדמות שיועברו לחפ"ק.

    מפת התמצאות בשטחי מירון

    מחוז צפון במשטרת ישראל הוציא סרטון עם מפת ההתמצאות בכל שטחי ההילולא. הדרכים, השבילים, המתחמים, הציון הקדוש וכל מה שאתם צריכים לדעת. משטרת ישראל פועלת ללא לאות למען הילולה שמחה ובטוחה, תוך שיתוף פעולה מלא עם הפרויקטור יוסי דייטש ומבקשת מהציבור לזכור להתחשב ולנהוג בערבות הדדית אחד עם השני ולהישאר עד 5 שעות בהר מירון.

    צפו:

    video
    play-sharp-fill

    הגעת נכים ואנשים עם מוגבלות

    בתום התדיינות מקצועית בין כל הצוותים הרלוונטיים ובסיכום בין משרד ירושלים ומסורת ישראל, המשטרה ועזר מציון המפעילה מזה כ-15 שנה את מערך הסעת הנכים ואנשים עם מוגבלות בתנועה בל"ג בעומר לציון הרשב"י, גובש מתווה חדש כאשר השנה לראשונה – תתאפשר העלייה לציון באמצעות רישום מסודר מראש.

    כבכל שנה 'עזר מציון' תפעיל את החפ"ק המיוחד להעלאתם של נכים ואנשים עם מוגבלות בתנועה אל ציון הרשב"י במירון בל"ג בעומר, כאשר לאחר דיונים מקצועיים אינטנסיביים שנועדו לסייע בהקלת הבירוקרטיה והתהליכים לאור ההגבלות בתנועה ובשינויים בתוואי השטח, הוחלט על מתווה מהיר ויעיל לטובת הנכים והעלאתם בצורה המיטבית והמהירה לציון הרשב"י וזאת באמצעות רישום מסודר של המבקשים לעלות לציון. לראשונה – יבוצע מערך לרישום מראש של נכים המבקשים לעלות לציון הרשב"י, והם יעלו ממוקד אחד מסודר על ידי מתנדבי עזר מציון באמבולנסים הייעודיים שיסייעו להעלאתם במהירות ומקצועיות.

    חניון הנכים השנה יהיה בחניון ספסופה ודרך ההגעה אליו הן מצומת חירם בלבד בעזר מציון יקלטו לאורך כל שעות ההילולא את הבקשות מהמוקד המיוחד וישנע ב-15 אמבולנסים ונכוניות את החולים, הנכים, הקשישים ובעלי המוגבלות בתנועה. יצוין כי בכל שנה מתנדבי עזר מציון מעלים כ-2,000 נכים ואנשים עם מוגבלות בתנועה לציון הקדוש, בפעילות שנמשכת לכל אורך שעות העלייה לציון ולפי ההערכות גם השנה יעלו מאות רבות של נכים ואנשים עם מוגבלות בתנועה באמצעות מערך המתנדבים ולאחר רישומם מראש.

    כאמור, המבצע המיוחד יוצא לדרך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ובפיקוד משרד ירושלים ומסורת ישראל. ציבור הנכים החולים והמוגבלים בתנועה יתבקשו להציג את תעודת הנכה או אישור רפואי מתאים ויש כאמור להירשם מראש בלינק מיוחד.
    השר פרוש בהודעה קולית לציבור החרדי:

    הפנייה של השר פרוש לכלל הציבור

    בהודעה קולית שהפוצה כעת לכלל הציבור החרדי, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הממונה על הילולת הרשב"י במירון, פונה לעולים למירון ומבקש מהם לנהוג בעין טובה ולהקפיד על כללי המתווה.

    בפתח ההודעה מציין השר פרוש כי "לאחר מספר שנים של תלאות וקשיים רבים שמנעו מרבים מאיתנו לעלות למירון ביום ההילולא, השנה בסייעתא דשמיא זכינו להחזיר את המסורת לקדמותה ולאפשר לרבבות עמך בית ישראל להגיע לאתרא קדישא, בכדי לציין את ל"ג בעומר בשמחה ובבטחה".

    "בכדי שההילולא השנה אכן תצליח, ותשפיע לטובה על ההילולא בשנים הבאות, חשוב שנפעל יחד, הממונים וציבור העולים, להצלחת המעמד ושכל אחד יגיע בשלום ובשמחה, ויחזור לביתו בנוחות ובשלווה".

    "מתווה ההילולא שגובש בראשות הפרויקטור הרב יוסי דייטש כולל שיפורים רבים שאותם תוכלו לראות במירון, סביב מתחם הציון בו הוכשרו מתחמי התכנסות או מתחמי ההתכנסויות שבמתחם ההילולא המורחב, כך גם הכשרת דרכי גישה חדשים ומחודשים בהר מירון".

    "בזאת אני פונה אליכם אחיי העולים מירונה, אנא נהגו בעין טובה והימנעו מהגעה למצבי דוחק מסוכנים, תתנהגו בערבות הדדית, תזכרו שיש עוד יהודים שרוצים להגיע למירון והם תלויים בכם, לכן בתום 5 שעות אנא תתנו גם להם הממתינים את ההזדמנות להיכנס לאתרא קדישא לעלות לר' שמעון".

    קמפיין ייחודי לקהילות המדליקות במירון

    מודעות מיוחדות ועדכונים בקווי הטלפון הפנימיים של הקהילות השונות שידליקו מדורות השנה במירון בל"ג בעומר, פורסמו על ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל ופרויקטור ההילולא, מתוך תשומת לב למאפיינים הייחודיים של כל קהילה וקהילה.

    בכל קהילה ובכל חסידות רלוונטית, פרסמו הודעה מיוחדת בקו הפנימי, על ידי האנשים המפרסמים את עדכוני החסידות בכל השנה, בעברית או באידיש. בנוסף, הכינו מודעות מיוחדות, עם סמלי החסידויות והקהילות, לקראת שבת שלפני ההילולא.

    המסר שליווה את ההודעות והמודעות הוא כי "בשנה זו הושקעו משאבים רבים ומאמצים מרובים ע"י העסקנים על מנת שכלל ישראל ובתוכם קהל אנשי שלומנו, יעלו אל עבר אתרא קדישא מירון כמימים ימימה".

    "שנה זו היא שנת מבחן מול כלל הגורמים האם הציבור שלנו יודע להתנהל באופן עצמאי באחריות, ברוגע ובבטחה, ולכן שיתוף הפעולה של קהל אנ"ש חשוב וקריט מאוד. יש להישמע לכל ההוראות, להימנע מצפיפות, ולהתרחק מכל מוקד ומכל ספק של חיכוך או מהומה".

    בהודעה מיוחדת לאלו שישתתפו במעמדי ההדלקה נמסר כי "עקב הוראות בטיחות, ודרישות כיבוי האש. השמן וכל צרכי ההדלקה מאורגנים ע"י העסקנים וציבור אנ"ש יוכל לקיים את המנהג כבכל שנה, אין להביא בקבוקי שמן ומוצרים להדלקה באופן פרטי".

    עוד הדגישו להם כי "היות וכל עיכוב ביציאת האוטובוסים מחניון המיוחד לקהילות יעכב קהילה אחרת מלהיכנס להדלקה, מתבקשים קהל אנ"ש ללא יוצא מן הכלל לדייק ולהגיע לחניון האיסוף בזמן על מנת לאפשר לקהילות הבאים אחרינו לחגוג ולהתעלות אצל התנא האלוקי רשב"י, וחלילה שלא להיות חב לאחריני".

    כחלק מהקמפיין של מערך הדוברות וההסברה ל'הילולת הרשב"י במירון תשפ"ג' גובש מתווה הסברה לקהילות הכולל רפרנטים להסברה בכל קהילה וקהילה, הפועלים להנגיש את המידע לאנשי הקהילות, כולל תרגום המסרים לאידיש.

    בברכת שיתקבלו התפילות לרצון!

     

     

     

     

     



    0 תגובות